Kategorije Filteri

Maison Francis Kurkdjian

Maison Francis Kurkdjian

Ceo je Versaj mirisao na cvet narandže koji su čestice raspršene vode raznosile parkom kada je parfimer Francis Kurkdjian 2006. napravio svoju prvu veliku mirsinu instalaciju u vrtu dvorca. Magija je bila takva da je potom ovom parfimeru, čije ime malo ko na Zapadu izgovara pravilno (po francuski Kuržan), povereno još niz instalacija u narednim godinama: mirisni balončići nosili su kroz vrtove mirise omiljenog voća Luja XIV, 600 mirisnih sveća osvetlilo je balsku dvoranu Versaja puderastim mirisima začinjenim ljubičicom, a fontane dvorca Trianon namirisane su najfinijim parfemima. I kome bi onda drugom moglo biti povereno da tragajući po mirisnim arhivama Versaja rekreira miris Marije Antoanete? Francis Kurkdjian je to uradio.

Ko je Francis Kurkdjian?
Roden 1969. u Parizu, Kurkdjian je detinjstvo posvetio baletu, a odluku da postane parfimer doneo je u petnaestoj godini, kada nije znao baš ništa o tom poslu. Ovoj je odluci delimično kumovao i neuspeh prilikom upisa u jednu prestižnu baletsku školu: svet je možda izgubio baletskog igrača, ali je sigruno dobio velikog parfimera. Sledile su dve decenije na kojima su na iskušenje stavljene njegova istrajnost, strast, odlučnost i talenat, a ove je testove položio sa najvišim ocenama. Jer samo sedam godina nakon mladalačke odluke da postane parfimer, Kurkdjian je kreirao Le Mâle, prvi muški miris Jean Paul Gaultier-a, i danas jedan od najprodavanijih u svetu. Sa 25 godina, postao je zvezda. Njegov je i kultni Diorov Eau Noire, Narciso Rodriguez for Her, Elizabeth Arden Green Tea…

Znanje je sticao u ISIPCA internacionalnoj školi parfimerije u Versaju, a potom se pridružio jednom od najvećih svetskih proizvođača mirisa i mirisnih supstanci, Quest International. Prekretnicu u karijeri oznacio je susret sa Terry de Gunzburg, vlasnicom brenda By Terry, sa kojom je ćaskao u avionu na povratku u Pariz 2001. Ona je poželela vlastiti miris. Kurkdjian ga je napravio. Ubrzo je o ovom ličnom mirisu na bazi narandžinog cveta pričao ceo Pariz. Tako je Kurkdjian postao prvi parfimer koji je osnovao vlastiti atelje za kreiranje ličnih parfema, 2001. godine, sa cenom od 20.000 evra pa naviše (za dve bocice od po 60 ml). Lični mirisi su bili samo deo posla. Kreirao je mirise za kuće Guerlain, Burberry, Dior, Lancome, Kenzo, Nina Ricci, Lanvin, Elie Saab, Elizabeth Arden, Armani…
Logičan ishod je bio osnivanje vlastitog brenda 2009. godine. Kurkdjian i Marc Chaya, biznis konsultant, osnovali su 2009. godine Maison Francis Kurkdjian.

Maison Francis Kurkdjian
Želja im je bila da ovo bude kuća senzualnih, originalnih, izražajnih mirisa koji će biti izraz slobodne kreativnosti, novi simbol francuskog stila i parfemskog umeća. Kuća koja će imati svoju dušu i svoju istoriju, Guerlain 21. veka. Maison Francis Kurkdjian kolekcija je zamišljena kao „parfemska garderoba“ za sve prilike, spremna da vas obuče u mirise sa mnogo lica, u skladu sa različitim emocijama. Od čistog jutarnjeg mirisa Aqua Universalis, do noćnog Oud-a u nekoliko verzija. Osvajajući prostore vlastitog brenda, Francis Kurkdjian je miris doživeo kao proizvod svoje slobode, kreativnosti, senzualosti i perfekcionizma. Pročišćenost, sofisticiranost, bezvremenost i redefinisanje klasicizma odlike su ove kuće. Tvorci brenda kažu da Maison Francis Kurkdjian nije „niche“, nego luksuzni brend.

– Mislim da je pojam „niche“ danas izgubio važnost, da je termin postao neodređen i obuhvata mnogo različitih pristupa, od autentičnog i sofisticiranog, do manje kreativnih i kvalitetnih parfema- kaže Marc Chaya.
– Parfem, kao umetničko delo, jeste prenesena ekspresija intimnosti – kaže Kurkdjian.