Kategorije Filteri

Editions de Parfums Frédéric Malle

Editions de Parfums Frédéric Malle

Frédéric Malle je želeo da vrati parfemima zaboravljeni sjaj, a parfimerima status i kreativnu slobodu koju su davno izgubili.

Zarobljeni u svetu marketinga, parfimeri danas najčešće udovoljavaju željama naručioca: parfem treba da bude dopadljiv širokoj publici, da se proda dobro. Poželjno u milionima primeraka. Parfemi su postali slični, hiperprodukcija ih je učinila nezanimljvim, a kupovina po supermarketima i bezličnim parfimerijama ubila svu draž. Parfimeri su postali anonimni, zasenjeni imenima brendova ili filmskih zvezda koje ih promovišu. Jedan od odgovora pobunjenih parfimera je niche zona u kojoj dopuštaju sebi ekscentričnost i odstupanje od pravila.

Frédéric Malle je potražio drugi put: kreiranje klasičnih parfema koji će ponovo biti luksuzni, kreativni i kvalitetni – poput čuvenih klasika iz prošlosti. Za ovaj posao obratio se najvećim parfimerima današnjice i dao im potpunu slobodu: mogućnost da stvore parfem o kakvom sanjaju, bez kreativnih, pa i finansijskih ograničenja – u odabiru supstanci i tehnologija. Nazvao je svoju novu parfemsku kuću Editions de Parfums Frédéric Malle. Parfemi se, poput knjiga, izdaju u edicijama, a Malle je urednik i umetnički direktor. Parfimeri su autori u najboljem kreativnom značenju te reči.

Kada uđete u Frédéric Malle parfimeriju u Parizu (ili posetite internet stranicu brenda), zidove krase fotografije parfimera. Ime parfimera ispisano je na svakoj bočici parfema. Frederic Malle im je vratio status zvezda koji im pripada, a koje im je parfemska industrija odavno uskratila.

Ko je Frédéric Malle?
Frédéric Malle je stasao u parfemskoj porodici. Njegov deda, Serge Heftler Louiche, osnovao je parfimersku kuću za Dior, a Frédéric-ova majka radila je kao umetnički direkor u istoj kući. Malle je odrastao u svetu u kom su „nosevi“ bili kraljevi, a parfimerstvo umetnost. Nakon studija istorije umetnosti radio je u vodećoj instituciji za kreiranje parfemskih supstanci Roure Bertrand Dupont. Tu je imao priliku da radi sa najtalentovanijim parfimerima i upozna sve aspekte kreiranja parfema. Od 1994. počeo je nezavisni konsultantski rad za nekolko prestižnih brendova. Uvidevši na koji način se mirisi danas kreiraju i plasiraju, sanjao je o tome da publici pokaže istinski svet parfema, da dokaže da se parfem može prodavati kao umetničko delo. Odlučio je da pokuša da svoj san pretvori u stvarnost i nakon tri godine priprema, u junu 2000., lansirao Editions de Parfums.
Kuća Frédéric Malle sarađivala je sa parfimerima Jean-Claude Ellena, Dominique Ropion, Maurice Roucel, Carlos Benaim, Olivia Giacobetti, Pierre Bourdon, Edmond Roudnitska, Ralf Schwieger, Edouard Flechier, Bruno Jovanovic, Michel Roudnitska i Sophia Grojsman.

www.fredericmalle.com